Onsdag med tandläkarbesök

Idag efter att jag slutade på jobbet klockan 15;00 cyklade jag och köpte present till Sofia som fyllde år i söndags, men hon skulle ju komma på middag hos mig och jonas ikväll..fast jonas skulle bort till Robban.
Jag köpte ett par örhängen det var av sötvattenpärlor. jätte fina tyckte iallafall jag.
Sen så drog jag till cykleaffären för att visa upp cykeln för att den låter så sjukt mkt...men hon sa att den låter som den ska..vilket inte jag tycker men tydligen så gör den det hmmmm.... sen så begav jag mig till tandläkaren på fridhemsplan...när jag kom dit upptäckte jag att båade tandborsten, tandkrämen och bettskenan var borta...ok tandborsten och tandkrämen är ju ingen katastrof..men bettskenan som kostar som ny 3100:- vilket jag inte käner att jag har råd med..
Ringde Lottis som var kva rpå jobbet, hon sa att den inte fanns på jobbet...jag var bergsäker på att den fanns på jobbet men den fanns tydligen inte där..
Iallafall efter besöket i tandläkarstolen utan större bekymmer så begav jag mig både till cykelaffären och smyckeaffären för att se om påsen av misstag hade smitit ut ut väskan, men det hade den inte...fan täntke jag var e den??????????????? jag cyklade fort till jobbet för att se om den låg där iallafall...visst litar jag på att Lottis hade rätt men jag kände jag tar en extra gång....den får bara inte vara borta...jag öppnade dörren till omlädningsrummet och under en av mina miljoner tröjor jag har där på stolen så låg ALLT!!!!! gissa om jag blev glad, klumpen som legat i min kropp släppte, och kalkylatorn som bedrevs på högsta energi i min hjärna slockande...Yes jag behöver inte ödsla 3100:- och 2 till tandläkarbesök denna månad , för nu har jag hittat min bettskena som jag faktsikt inte kan sova utan.

Sofia kom strax efter sex...vi åt raggmunk med tillbehör vatten till det, sen glass och lite vitt vin..mat och pratstunden befann sig ute på vår bedårande balkong :) med solen som sken upp över solna.
och föresten så blev Sofia mkt glad över presenten...så det var ju tur *pustar ut*

kram och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback