Regn regn men man ska inte klaga

för vi behöver verkligen regn iallafall här i Fimpan enligt mamma och pappa. Kom igår hemma till mna päron och min farmor...på dagen plockade jag och mamma och pappa svamp trattkantareller gottit väre..tyvärr fanns det inte så mkt men vi plockade det vi hittade iallafall.
Var och hälsade på hos farmor hon var ovanligt pigg faktiskt och hon kände igen mig och vi pratade och sjöng lite..iallfall ngn som tycker om min s.k sångröst háhahaha..brukar inte få så mkt uppmintran om att sjunga hemma hos familjen Selvåg/Nordlander direkt. Men farmor tycker iallafall om när jag sjunger..det skulle jag sagt om jag sökt till Idol att det spelar ingen roll vad ni i juryn tycker, huvudsaken är att man farmor tycker att jag sjunger bra..nu skulle ju jag aldrig söka till Idol, lite vett har man ju iallafall vad det gäller att inse vad man faktiskt inte kan..

Igår fick min kompis Anna en dotter som ska heta Moa..och allt hade gått jätte bra så det var ju skönt det.

Idag så har jag varit en sväng hos farmor på förmiddagen sen nu så håller min mamma på att hjälpa mig med min docka som jag har på jobbet..det är så att alla barn och pedagoger har en docka som ska föreställa en själv.men grejjen med min docka är att den var halv handikappad/missbildad samt trasig och var inte särskilt vacker. Så vad gör man? jo jag packar ner den i väskan och tar med dem hem till mamma som hon gör nu en extreme make over av min s.k docka..så kanske ja ginte behöver skämmas över den på samligen..nu kanske man inte får minerna av barnen som egentligen betyder: Hmmm undrar om Toves docka är en docka och inte en alien???? SÅ nu kan den vara med på samligen med stolthet.
Mamma har även sytt nya kläder till den: Vita leggins, en sliten jeanskjol med veck , ett skärp utanpå den röda tröjan..tår, samt en snygg scarf...en stor skillnad mot den jag hade innan.

Nej måste nog kila ut i köket och se hur det går för mammi....

see ya


Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe, Alien... :-)

2007-09-29 @ 14:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback