Vårkänslor

Ja dom kommer ram när man har  haft så fint väder som det har varit till och från idag...man blir verkligen sååå lycklig. Idag efter jobbet hade vi möte  det var verkligen givande hade massa saker som vi var tvungna att gå igenom..En sak som vi diskuterade var hur ska vi göra för att få alla våra föräldrar att sluta säga DAGIS??? det heter inte dagis fatta läget snälla parents finns inget som heter dagis....jag tänker på när föräldrar ringer in till kommunen och söker förskolef´plats så skulle det var kul om dialogen lät som följande:

F=förälder
K = kommun nisse

K = Ja det är ..... på kommunen
F = Jo jag heter .... och jag söjer dagis plats from 070825
K= nej det finns inget tyvärr?
F= va? finns det inga dagisplatser kvar?
K = Nej men vi kan erbjuda er en förskoleplats på föskolan ........

hahaha tänk om det kunde gå till så

Ja det är bara att prata med alla föräldrar och säga att det är fel att säga dagis.

Ja nog om det..nu ska jag snart läsa boken som skall vara läst till föreläsningen imrogon....

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback