Magkatarr = usch och fy

fy fasen jag har fått magkatarr, har varit hos doktorn i går han konstaterade att jag har magkatarr..jag har haft ont i magen till coh från i ca 2 veckor as jobbigt..och nu pallade jag inte med det längre..så jag fick tid hos Solna närakut läkaren skrev ut Losec till mig...åkte till centralen och hämtade ut det eftersom inte apoteket var öppet igår klockan halv nio på kvällen...när jag gick och lade mig tog jag en av tabletterna klockan 02:30 vaknade jag av att jag hade värsta magknipen , fick springa upp på toaletten och spy 3 ggr..trodde först att jag hade magsjuka men jag tänkte att jag skulle vänta till morgonen att ringa vårdguiden och se hur det skulle bli resterande natt om jag skulle må mer dåligt, men jag somande tydligen. när jag vaknade ringde jag vårdguiden de sa att jag hade fått  en biverkning av Losec och att det då kan bli så att man spyr...hon sa åt mig att inte ta mer av tabletterna under dagen utan vänta tills nu ikväll..och rabblade upp vad jag absolut inte får äta/dricka under några veckor:

Kaffe
Teh
alkohol
stekt mat
friterad
fet mat över lag
juice
råa grönsaker
färsk frukt

ja i den stilen typ mycket gott..men men bättre att undvika det än att ha ont i magen...

i eftermiddag/tidig kväll har vi varit i statshuset med jobbet och varit på prisutdelning av kvalitetsundersökningen med tillhörande middag med vin..jag drack dåm bara vatten rätt underhålladen med mins smått berusade kollegor hahaha vissa mer än andra..men gud så roligt vi hade och som det skrattades...orkar inte ta upp alla detaljer men riktigt kul var det..stackars servetris samt andra som jobbade hahahaha inte lätt alla gånger...


Nu ska jag tvätta och dricka lite proviva....


so long


Kommentarer
Postat av: Katarina på Inspirationsbloggen

Men lilla gumman, du får ta och stressa ner lite och ta hand om dig! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback