Varför e det så?

Nu hemkommen från jobbet har haft evd möte idag så det höll på till 19:00 pratade med Sara gumman på vägen hem och jag säger bara Oh my good..jag håller med dig gumman förstår att du blir rasande på en viss person.

När jag satt och åt lite när jag kom hem så kollade jag i senaste halèns katalogen, när jag kollar på olika plagg så står det ibland på t.ex leggins pris: från 99:- men när jag kollar på vad det står om legginsen så står det att det kostar 99:- upp till storlek 44 sen så kostar dom 129:- fy fan vad diskriminerande..vadå bara för att de stackars människor som är jätte stora och inte kan ha mindre kläder en 56 så ska de behöva betala mer.

Men kollar man på maten i affärerna så kostar den nyttiga maten as mkt pengar och är man en familj på 2 vuxna och 2 eller tre barn eller mer så har man inte råd att betala så mkt pengar, utan då blir det att man köper halvfabrikat.. så inte undrar på att många mäniskor är överviktiga...men även om man e det så ska man inte behöva betala mer än de som är trådsmala.... nej ja gär riktigt upprörd, tycker så synd om de människor som inte kan köpa "vanliga "storlekar"..

Nu ska jag dricka kaffe...vänta på att tvättmaskinen ska bli klar...sen läsa min underbara bok som är såååååå spännande.

ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback