alltid en överaskning...

.... idag när jag kom till jobbet så visste jag ju om att Lottis och Molly var hemma och var sjuka...så jag åkte till jobbet 30 min innan för att förbereda vilan, Sofias grattis kort m.m...när jag kom in på förskolan mötte jag Annika hon berättade samma sak som jag redan visste, att Molly och Lottis är sjuka...men att det var 4 barn som hade ringt sig sjuka också....jaha tänkte ja då e vi nere i 11 barn...då måste jag vilket fall som helst vå in en vikarie...jag ringde chefen och pratade in på svararen att jag behövde vikarie samt mellan vilka tider...sen så ringde det mer och mer föräldrar och berättade att deras barn hade fått influensa...så tillslut var jag nere i 1 barn...vilket jag absolut inte behöver ha en vikarie till...det barnen fick vara inne på den andra avdelningen, och jag ahde barnfri tid hela dagen, jag fick en hel del gjort... Imorgon kommer inte mina kollegor heller då de fortfarande e sjuka....får se hur många barn vi är imorgon.

Idag efter jobbet så åkte jag till mataffären VI för att köpa det som fattades till maten som jag och älskligen skulle äta ikväll till middag...när jag står och ska plocka ner marinerade vitlöksklyftor så hör jag två vuxna människor stå och gräla bakom mig..jag vänder mig om och tänker, men vad jösses händer här..då är det en man och en kvinna som grälar...kvinnan gnäller på att mannen knuffade till sin gamla mamma, och mannen säger men hon knuffade till mig först....men herre gud tänkte jag är de 2 år eller? har det tagit slint i huvudet på dem båda..och hur kan en man skylla ifrån sig på en gammal tant på ca 80 år??? det e verkligen skamligt.

Nu ska jag gåoch läsa min underbar bok............

kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback