Hemma igen

har varit på Stockholms universtitet nu...idag var det en otroligt givande föreläsning av Ulla...Ulla Ulla hon e verkligen en super pedagog och föreläsare...hon plockar fram det där lilla extra som gör att man får sig en extra tankeställare vad det gäller många saker på sin avdelning på förskolan vad det gäller barns språkutveckling..och man får så många bra tips på vad man kan göra för att underlätta för barnet och för föräldrarna hur sammarbetet kan se ut. Ja som sagt en himla massa bra tips.

Nu sitter jag här igen och reflekterar dagen och kvällen..ganska skönt att göra det ibland....Jonas kollar på Heros på tv, ngt som jag inte tycker e så bra.
Kvällen middag idag blev suschi mumms fillibabba...ja menar ibland måste man verkligen unna sig det där lilla extra som man e så sugen på.

Imorgon är det kristihimmelfärds afton....och man e LEDIG så skönt att man har ett jobb där man inte arbetar röda dagar :) tänk när man pluggade och jag jobbade som både barnflicka, väktare och vårdbiträde och man såg till att jobba på varenda röda dag för den där extra slanten...vilket slit det kunde vara ibland...man jobbade natt som väktare ute i Hallonbergen/Rissne röd dag för då gav det extra mycket..eller varför inte sitta stilla på en hårdpall en hel natt för att få den där extra tusenlappen som gjorde att jag kunde unna mig ett par nya jenas? ja ni hör ju hur det låter, men å andra sidan så fick man ju inte så mkt pengar av att plugga..ja menar att leva på csn var inte så lätt alla gånger.

Funderar på om man ska städa imorgon..men Ååå det var ju inte så länge sedan..men ni som känner mig vet ju att jag städar ovanbligt mkt nuförtiden, tycker att det blir smutsigt typ dagen efter man städade...

Nej nu säger jag godnatt...ska umgås med min sambo

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback