söndag eftermiddag....städat klart

Jag och älsklingen vakande runt 11:00 idag då vi båda var ute igår. jag ar ute med Lottis på Soap bar och Jonas var ute med Calle och Fredrik på 6:e tunnan i gamla stan.
Först var jag och Lottis hemma här och lagade mat...hon skulle laga en slags potatis/bacon gratäng som hon fått lära sig av sin mamma, Men när vi skulle ta maten läd konversationen:

Lottis: Men gud vad rinnigt det ser ut
Tove : men har du haft i allt som ska vara i gratängen
Lottis: Ja det har jag, eller? men gud jag har ju glömt gratängosten
Tove: hahahha jag trodde att det kanske skulle vara utan ost i denna gratäng
Lottis: Finns det ngn ost i frysen?
Tove: ja (hämtade osten och hällde i den i den varma gratängen
Lottis: Fan jag har ju både glömt att pressa i vitlöken, salt och peppar
Tove .hahaha...ja du man kan inte komma ihåg allt

Men maten blev god iallafall med en god grönsallad till....Lottis skulle köpt avokado att ha i salladen men den glömde hon i affären , ja som sagt man kan inte komma ihåg allt.

Väl ute på soap bar var det as mkt folk så det gick knapt inte att dansa..så vi satt mest ute :) men det var trevligt iallafall.

Igår på dagen var jag hos Sara m.familj...jag och sara tog med Smilla och Pontus till lekparken där de gungade, åkte rutschkana m.m....sen gick vi hem till dem igen..och då drack vi kaffe snacka en massa..så såg vi på hitta nemo...det är Pontus favvo film..tror vi har sett den ett x antal ggr...

Ikväll kommer min syster till oss hon kommer direkt från mamma och pappa i finspång så hon ska sova över hos oss då hon inte kommer till Stockholm fören klockan 21:15. och börjar jobba i morgon i ottan.

Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe...


kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback